אהלן ושלום,
כיף שהצטרפתם אליי.
אני נטע,
והיום נתרגל ביחד.
מדיטציה,
תרגול מונחה קצר מעולם המיינדפולנס שיעזור לנו להתמודד עם כעסים,
לשחרר את הכעסים,
ואולי אפילו להצליח להכניס חמלה ואהבה במקום אותו כעס.
ואני מזמינה אותנו למצוא ישיבה נוחה,
אפשר גם לשכיבה כמובן,
אם אנחנו לא עייפים ועייפות מדי.
ואני מזמינה אותנו לאט לאט לעצום את העיניים.
ניקח כמה נשימות עמוקות,
נרגיש רגע את הגוף שלנו.
אם הכעס כרגע משתלט או נוכח,
אולי אפילו נרגיש בגוף איזשהו קיבוץ,
אולי מתח.
אפשר רגע לעבור על כל הגוף בוודא שכל השרירים רפואיים,
כדפיים רפואיות,
לסת רפואיה,
אין מתח בין הגבות.
ונתחיל את המדיטציה בלהזכיר לעצמנו,
קודם כל,
מותר לי להרגיש כעס.
מותר לי לכעוס.
ננשם עמוק,
ואולי נרשה למשפטים האלה להדהד שוב בגוף שלנו.
כעס היא תגובה טבעית,
אנושית,
שמגיעה מתוך הרצון שלנו להגן על עצמנו או על אחרים.
לשמור על עצמנו או על אחרים.
נתחיל בלקבל את הכעס.
להבין שכולנו,
כל היצורים האנשיים בעולם,
חשים כעס ברמה כזאת או אחרת.
ולאט לאט אני מזמינה אותנו להעלות בדמיוננו את אותה סיטואציה,
את אותו מצב שהכעיס אותנו.
אדם רגש כל סיבה,
כל אירוע,
וננסה רק להתבונן מבחוץ על אותו מקרה או אותו אדם.
אולי מדובר באירוע שחוזר על עצמו,
אולי במקרה נקודתי.
נתחיל רק בלהתבונן מבחוץ,
בהדינות,
ונשאל את עצמנו מה הייתה הציפייה שלי מאותו אדם או באותה סיטואציה?
מה ציפיתי שיקרה אחרת?
או מה אני מצפה או מצפה עכשיו שיקרה אחרת?
ניתן רגע מקום לציפיות שלנו,
לצרכים,
רצונות,
רגשות שלנו.
ננשום עמוק,
אולי אפילו נרד רמה אחת פנימה,
יותר עמוק,
ונשאל על איזה צורך עונה הציפייה הזו.
למה ציפיתי או אני כרגע מצפה לאותו יחס או לאותו מקרה?
אולי מדובר בצורך שלי להרגיש אהובה,
חשובה,
מוערכת,
שייכת.
אולי מדובר בצורך שלי להרגיש את הצדק בעולם,
להרגיש שיש יתרונות,
שיש צועה להשקעה שלי בעולם,
שאני לא סתם עובד או עובדת קשה ומתייחס או מתייחסת לאחרים באופן צודק.
ונעבור לשאול את עצמנו האם יש איזשהי דרך שתאפשר לי לממש את הציפיות שלי ותוך כדי לקבל את המצב הקיים או את האחר או אחרת בסיטואציה?
האם ישנה איזושהי דרך שבה אני אוכל לענות על הצרכים שלי,
על הרצונות שלי,
על השאיפות שלי בזמן שאני מקבלת את הקיים?
אני מקבלת את המצב כפי שהוא מבינה שאני לא אוכל לשנות את המציאות החיצונית או אנשים אחרים.
האם יש איזשהו צעד אפילו הכי קטן שאני יכולה לעשות כדי לדאוג לעצמי ולצרכים שלי בתוך הסיטואציה?
זה יכול להיות אפילו להרגיע את עצמי זו יכולה להיות המדיטציה הזו זה יכול להיות לחבק את עצמי לנשום עמוק אולי לפנק את עצמי עם משהו חיצוני אולי לקחת רגע לטייל,
לשתף אנשים אחרים,
לכתוב ונעבור לשאול את עצמנו האם יש לי חלק בסיפור הזה?
מהו הצד שלי בכל הסיטואציה?
אולי יש משהו שאני עושה או עושה שתורם לפגיעה באחר או בעצמי?
אפילו ההתנגדות שלי או אמונות שאני מגיעה איתן לסיטואציה הן חלק שנמצא בשניתתי ושתורם לפגיעה שלי בעצמי,
באחר וגם אם קשה לנו אולי לנסה בכל זאת לחשוב על משהו שאנחנו יכולים ויכולות לעבוד עליו או לשנות כדי להקל על הסיטואציה להקטין את עוצמת הפגיעה ואת רמת ההשפעה של הפגיעה ושל הכעס עלינו גם אם לא להיעלים אותם לגמרי אפשר לשאול את עצמנו מה יקרה אם אני אשחרר את הכעס?
מה יקרה אם אני אאפשר לעצמי להפסיק לכעוס?
אולי עלול לעלות פחד חששות,
אמונות,
חסמים אפשר רק להיות איתם להתבונן עליהם אפשר לענות עליהם להתייחס אליהם אולי אני מפחדת או חוששת שאם אני לא אכעס אז ימשיכו לפגוע בי ימשיכו להתייחס אליי באופן פוגעני אם כך אולי אני אזכיר לעצמי שעצם ההחזות שלי בכעס היא החלק שהכי פוגע בי ואם לאט לאט אני אפשר לכעס להשתחרר כל מה שיקרה בעולם החיצוני כל מה שאחרים ואחרות יעשו יפגע בפחות ישפיע עליי פחות באופן שלילי ואפשר לשאול את עצמנו מדוע הסיטואציה הזו קרתה?
אילו עוד סיבות או גורמים יכולים לגרום לסיטואציה מלבד הסיבות שכרגע אני מחזיק או מחזיקה בהן אולי לאנשים האחרים בסיטואציה היו איזשהן כוונות שאני לא יודעת עליהן בין אם באופן מודע או לא מודע אולי האנשים או האדם האחר בסיטואציה בעצם רצה בתובתי אבל הדרך השתבשה ואולי אותו אדם,
אותם אנשים פעלו מתוך פחד מתוך רצון להגן על עצמם אפשר ממש להרשות לעצמנו לדמיין אילו פחדים,
חששות,
חרדות גרמו לאותו אדם לעשות את מה שעשה או עדיין גורמים לאותם אנשים לעשות את מה שהם עושים אפשר ממש לדמיין את האדם האחר בסבל שלו פועל מתוך אותו סבל,
אותו פחד אפשר לדמיין אותו או אותה בתור ילדים קטנים שמנסים להראות שהם בשליטה למרות שבפנים יש המון בלבול וחוסר ודאות לסיים את המדיטציה ולהזכיר לעצמנו שאני אחראי ואחראית לשלוות הנפש שלי מותר לי להרגיש כל מה שאני מרגישה ואני יכולה גם להקל על הרגשות הקשים ועם התרגול ללמוד לקבל אותם ולשחרר אותם יותר ויותר בקלות אני יודע ויודעת איך להרגיע את עצמי איך לדאוג לעצמי איך לאהוב את עצמי אני יכול ויכולה ללמוד יותר ויותר מה עוזר לי להרגע ולשחרר אני לא אאפשר לאחרים ואחרות להפר את שלוות הנפש שלי להרוס את העושר שלי מגיע לי להרגיש עושר,
שלווה,
שקט פנימי מגיע לי להרגיש שהעולם צודק ואוגן שיש פירות למאמצים שלי ולעבודה הקשה שלי מגיע לי להרגיש אהוב,
אהובה,
מוכל,
מוכלת שייך,
שייכת ונסיים ולשלוח לעצמנו חמלה ואהבה ואולי אפילו נשלח אותה גם לסביבה ולאנשים האחרים בסיטואציה ואפשר לסיים בהודיה בין אם באופן כללי על הזכות לעשות מדיטציה על הזכות לנשום ואולי נודה על הגדילה והצמיחה שהסיטואציה הזאת מאפשרת לי על ההזדמנות ללמוד על עצמי וללמוד איך לדאוג לעצמי ולהאהוב את עצמי בזכות מי שגרם לי לקס או מה שגרם לו ניקח עוד כמה נשימות עמקות וכשנרגיש מוכנים ומוכנות אפשר לאט לאט להרכין את הראש ולפקוח את העיניים תודה רבה שמדתתם ומדתתם איתי היום אם התרגול יהיה לנו קל יותר ויותר להיות עם הכעס ולשחרר אותו נאחלת לנו יום מלא בקבלה ושלווה להתראות